Antropoloogia Keskus märgiti ära õiguskantsleri ja Eesti Keele Instituudi ühisel Selge Sõnumi võistlusel!
Meil on ääretult hea meel, et meie juubelikogumik “Antropoloogiline: inimestega koos lahendusteni” tarbeteksti kategoorias koos Politsei- ja Piirivalveameti ja Muhu vallaga ning võitjaga Tartu Ülikooli Kliinikum ära märgitud sai.
NB! Raamat on endiselt saadaval Rahva Raamatu riiulitel ja veebipoes, sama kehtib ka Apollo Raamatupoe kohta.
Täpsemalt pressiteates:
Parima selge sõnumiga tarbeteksti auhinna pälvis Tartu Ülikooli Kliinikumi patsiendiinfo andmebaas, mis sisaldab teavet nii haiguste kui ka haiglaravi kohta, enesehoolduse õpetust ning uuringute ja protseduuride kirjeldust. Tervishoiuteenuse raames kuuldud informatsioon kipub sageli ununema, seepärast on vajalik, et oluline info oleks ka enne ja pärast vastuvõttu või haiglaravi inimestele kergesti kättesaadav.
Tarbeteksti kategoorias märkis žürii ära Politsei- ja Piirivalveameti e-trahviteate sõnastuse muutmise, artiklikogumiku „Antropoloogiline: inimestega koos lahendusteni“ ning Muhu valla arengukava 2035.
Foto: Raigo Pajula
Parima selge sõnumiga tarbepildi auhind antakse Tervisekassa rinnavähi uuringu visuaalile „Katsu julgelt!“ , mille kujunduse on teinud AD Angels. See on üleskutse kõikidele naistele katsuda oma keha ning veenduda selles, et kõik on nii, nagu peab. Visuaalil olev QR-kood suunab õppevideole, mis annab täpsed juhised, kuidas iga naine saab oma rindade tervist kodust lahkumata kontrollida.
Tarbepildi kategoorias märgiti ära Elroni ja RMK metsaekspressi kaart.
Parim selge sõnumiga tarbetekst koos tarbepildiga on Eesti Rahvusraamatukogu tippteadja konsultatsioon. Tippteadja võib olla nii õpilane, tudeng kui ka mõne konkreetse teema huviline. Konsultatsioonis saadud oskused aitavad kaasa infopädevusele ja teaduspõhise info levikule. Tänu uuele tippteadja identiteedile ja kampaaniasõnumitele on sel aastal läbi viidud rekordarv konsultatsioone.
Kategoorias tarbetekst koos tarbepildiga märgiti ära Riigi Infosüsteemi Ameti lühisaated „IT-vaatlik”, Tervise Arengu Instituudi teavituskampaania „Hoia õhk puhas“ (kujundus Trickster Studios) ja Tervisekassa kampaania „Elav tõestus“.
2024. aasta selge sõnumi edendaja on ajakiri Eesti Loodus, mis on mõeldud inimesele, kes soovib süveneda, hindab loodust ja tunneb huvi Eesti teadlaste töö vastu. Ajakirja toimetajad ja keeletoimetaja on püüelnud selle poole, et üldsusel oleks teadlaste keelepruuki lihtsam mõista. Järjepidevalt on hoitud head keelestiili, küllap mõjutatud autorite ja lugejate keeletajugi.
Edendaja kategoorias märgiti ära ka telesaade “TeadusEST” ja Eesti Rahvusraamatukogu Facebook.
2024. aasta selge sõnumi võistlusele esitati 104 tööd. Neid hindas Eesti Keele Instituudi, Õiguskantsleri Kantselei, Euroopa Komisjoni Eesti esinduse, Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liidu, Turundajate Liidu, Eesti Keeletoimetajate Liidu, Tartu Ülikooli ja agentuuri Age Creative esindajatest koosnev žürii.
Täispikkuses pressiteadet loe SIIT.