Kliendi tagasiside
“RAKi uuring tõi meile nii mõnegi uue avastuse ning sai aluseks kommunikatsioonistrateegia uuendamisele ja värbamiskampaania ülesehitamisele. Intervjuude põhjal loodud sihtgrupi persoonadele toetumine aitab meil planeerida oma avalikke tegevusi täpsemalt, et iga sihtgrupp saaks just endale vajalikku infot.”
Margot Lillemägi Noored Kooli värbamisjuht
Veebruarist märtsini 2020 viisime läbi sihtrühma uuringu Noored Kooli programmile.
Eesmärgiks oli kaardistada Noored Kooli sihtrühma maailmavaadet, ootusi, hoiakuid, käitumist, muljeid, väärtusi ja ideid ning nende ootusi programmi brändile. Intervjueerisime potentsiaalseid programmis osalejaid ning osalemisest loobunuid. Et saada terviklikumat pilti osalemise kogemuse ja motivatsioonide kohta ning näha programmi pikemaajalisemat mõju isiklikul tasandil ja haridusmaastikul laiemalt, tegime programmi vilistlastega grupiintervjuu.
Uuringu tulemusel valminud persoonad aitavad mõista potentsiaalsete osalejate isiklikke motivatsioone ning ootusi Noored Kooli programmile, brändile ja õpetaja-ametile laiemalt. Samuti avasime nende kaudu tegureid, mis mõjutavad inimeste valikute tegemist erinevatel eluetappidel.
Uuringu tulemustest võib esile tuua, et õpetaja rolli peetakse ühiskonnas väga oluliseks, kuid samas on tegemist raske ja endiselt alamakstud ametiga. Osalejad tõid esile, et Noored Kooli programmil on olnud õpetaja ameti kuvandile ja Eesti hariduse arendamisele positiivne mõju. Kuigi programm on intensiivne ja ei sobi kõikidele, on see kindlasti oluline uute õpetajate kooli toomisel ning nende toetamisel selle protsessi käigus. Uuringu tulemused aitavad Noored Koolil, kaasates loovagentuuri Velvet, arendada programmi brändi- ja kommunikatsioonistrateegiat.
Noored Kooli brändi ja värbamistegevuste uuendust ning sihtgrupiuuringut toetas Kodanikuühiskonna Sihtkapital vabaühendustele mõeldud arenguhüppe taotlusvoorust.