Viis põhjust, miks kaasata idufirmasse UX hindamiseks antropoloog
Kasutajakesksetest uuringutest on räägitud juba mitu aastat. UX kui salarelv, mille abil saavad alguses järgmised Skype’id ja Facebookid. Oma kasutaja tundmine tuleb tehnoloogilise lahenduse arendamise igas etapis kasuks ja toob hiljem kuhjaga tagasi ning pole tegelikult ka algajale idufirmale kättesaamatu. See on valdkond, kus saavad kokku sotsiaal- ja humanitaarteadused ning tehnoloogia, et koos kaugemale jõuda. Antropoloogi abil on oma kasutajaid kuulda võtnud ja seeläbi turgu laiendanud nii Microsoft kui Nissan. Kuidas?
Esiteks, aitavad antropoloogid kiiresti selgeks teha, kas sinu teenust ja toodet on üldse kellelegi vaja. Osalusvaatlused, intervjuud, inimeste tehnoloogiakasutuse jälgimine ning juba tehnoloogia arendamise esimestes etappides kasutajakogemuse kaasamise abil saame teada, kas sinu lahendust ootab edu või läbikukkumine. Otseloomulikult otsime ka vastuseid, kuidas arendustegevust just helgema tuleviku poole suunata.
Teiseks, aitavad antropoloogid teada saada, kes ikkagi on sinu toote või teenuse sihtrühm. Sa tahad olla järgmise noorte põlvkonna WhatsApp, aga tegelikult läheks sinu suhtlusportaal peale just eakamale sihtrühmale? Oled sa mõelnud erinevate inimeste ja nende vajaduste peale, kellel oleks sinu lahendusest enim kasu? Antropoloogid hoiavad sinu aega kokku ja leiavad ise need vastused.
Kolmandaks, kui sul on juba kasutajad ja saad reaalajas nende tegevust rakendusesiseselt monitoorida, siis saad suurepärase pildi, mida kasutajad sinu platvormil teevad. Siiski on kasulik lisaks arutada, miks nad nii käituvad. Veelgi enam, kes on need inimesed, kes võrgustikuga ei ühine, lahkuvad pärast esimest kasutamist või ei kutsu sinna oma sõpru ja tuttavaid, nendele küsimustele vastuste leidmine oleks juba alus edasiminekuks. Vastused küsimusele miks, on järgmise kümnendi edu võti.
Neljandaks, sa saad kasutaja tagasisidet rakendada kõigis tööfaasides. Lase oma kasutajatel rääkida, las nad aitavad ja suunavad sind algusest peale. Antropoloogid vahendavad naljakaid juhtumeid, kasutajate õnnestumisi, vajadusi ja soove. See pakub lõputut inspiratsioonipanka, kuhu oma ideega edasi arenda. Pane oma klientide head mõtted kohe töösse.
Viiendaks, sinu toote või teenuse kasutajad on sinu konkurentsieelis, tee nende jaoks rohkem kui praegu tingimata peaksid. Ole alati arengust üks samm ees, paku neile lahendust enne kui nad hakkavad millestki puudust tundma. Antropoloogide tööks on muuhulgas leida igapäevaelus mustreid, mis aitavad tuua esile, mida inimesed järgmiselt tehnoloogialt ootavad.
Täpsematest näidetest ja arengutest UX valdkonnas ning sotsiaal ja humanitaarteaduses räägime selle aasta Arvamusfestivalil arutelus “Humanizing IT – UX for the future”, mis leiab aset 11. augustil kell 14.00 Avastuste alal.